Langdurige negatieve spanningen en stress kosten jouw lichaam onnodig veel energie. Denk aan een combinatie van je zorgen maken, irritatie, frustratie, verdriet, angst, te veel of juist te weinig uitdaging hebben. Zeker in deze tijd word je geconfronteerd met veel onzekerheden: je baan staat misschien wel op de tocht, de hoge eisen die de maatschappij aan je stelt en de druk die je jezelf oplegt. Dat zijn allerlei factoren die te veel stress veroorzaken.

Stress is het mechanisme in jouw lichaam dat juist helpt om deze spanningen aan te kunnen. Dan moeten ze echter wel van korte duur zijn. En dat is in de meeste situaties niet het geval. Sommige mensen leven jarenlang in spanning en onzekerheid. Een zeer ongezonde situatie die een grote invloed heeft op je gezondheid. Hart- en vaatziekten, diabetes, overgewicht, psychische klachten, burn-out en auto-immuunziekten komen vaak voort uit langdurige situaties van spanning en stress.

Heb jij last van te veel stress? Herkende je het volgende:

  • Heb je moeite om in slaap te vallen, of ben je ‘s ochtends niet uit bed te branden?
  • Heb je vaak behoefte aan zout, of juist zoetigheid?
  • Ben je vergeetachtig?
  • Ben je regelmatig geïrriteerd, onrustig of heb je last van stemmingswisselingen?
  • Staat het weekend in het teken van bijtanken, om jezelf op maandag weer naar je werk te slepen?
  • Ben je overdag snel moe, heb je weinig energie en puf?
  • Ben je onzeker over jezelf?
  • Twijfel je vaak en kun je niet goed keuzes maken?
  • Heb je last van overgewicht, vet rondom je buik of moeite met afvallen?
  • Ben je vaak ziek, verkouden, misselijk, buikpijn of heb je last van je maag/darmen?
  • Heb je nergens zin in?
  • Ben je streng voor jezelf en gun je jezelf geen break?
  • Merk je dat je de laatste tijd niet jezelf bent?
  • Anders?

Stress heeft lichamelijke, emotionele en psychische gevolgen. Stress herkennen en verminderen is daarom raadzaam. Let op! de symptomen van stress kunnen ook wijzen naar een Bore-out. Dit vraagt om een andere aanpak dan een Burn-out.

 

 

Maak een vrijblijvende afspraak met jouw Happier Life coach

Hoe we dat doen


Mindful trainen

Wanneer je sport, beweegt of traint heeft dit vaak een doel. Denk aan: fitter worden, meer conditie krijgen, sterker worden, gewicht verliezen, lekkerder in je vel zitten, of flexibeler zijn. Een positieve mindset ten opzichte van je doelstelling houdt je niet alleen gemotiveerd, je bereikt je doelstelling sneller en behoudt het resultaat. Mindful trainen

Spiegelen met paarden

Met behulp van een paard meer in je 'KRACHT' staan, weten wat jou als persoon 'UNIEK' maakt, leren hoe je kunt vertrouwen op je 'GEVOEL' en hoe je volledig 'JEZELF' kunt zijn. Ervaar dit samen met coach Bianca. Spiegelen met paarden

Stress counseling

We leven in een stressvolle maatschappij. Stress beïnvloedt je werk, privéleven en gezondheid. Samen met een stresscounselor werk je aan het herkennen van stress en leer je hier beter, of anders mee om te gaan, waardoor het minder invloed heeft op je leven. Stress counseling