Tips voor de herfstblues

Heb jij dat ook? Misschien moet je wennen aan het feit, dat de zomer voorbij is. Dat het kouder, natter en guurder weer wordt buiten. Merk je verschillen aan je lichaam? Sneller koud, minder energie, beetje kwakkelig of de eerste verkoudheid al te pakken? Iedere seizoenswisseling gaat gepaard met een paar kleine aanpassingen in je leefstijl. Ik heb een paar tips verzameld die je heel gemakkelijk kunt toepassen.

 

Happier herfst tip

Eerlijk is eerlijk. De zomer is mijn favoriete seizoen, maar de Herfst heeft iets bijzonders. De kleuren, de verandering van de natuur, gezelligheid, knus, kaarsjes en wat nog meer…….maaarrrrr…..

Heb jij dat ook? Misschien moet je wennen aan het feit, dat de zomer voorbij is. Dat het kouder, natter en guurder weer wordt buiten. Merk je verschillen aan je lichaam? Sneller koud, minder energie, beetje kwakkelig of de eerste verkoudheid al te pakken?

Iedere seizoenswisseling gaat gepaard met een paar kleine aanpassingen in je leefstijl. Ik heb een paar tips verzameld die je heel gemakkelijk kunt toepassen.

→Happier Herfst tips: 

  • Eet vaker warm! Ja, dat doe je natuurlijk al in de avond. Maar wat dacht je van een warme soep als lunch, havermoutpap als ontbijt, warme chocolade melk………:-). De warmte van het eten werkt als een kacheltje voor je lichaam. PLUS BONUS: dit heeft een stimulerend effect op je stofwisseling en voorkomt energie dips.

 

  • Spice it up. Dit kan ook door verwarmende kruiden te gebruiken door het eten, om hetzelfde effect te creëren. Ik zet ze op rijtje: kaneel, steranijs, kerrie, kurkuma, cayennepeper, kruidnagel, gember, chilipeper, venkel en bijvoorbeeld nootmuskaat.

 

  • Eet andere groente. De tijd van sla is nu wel geweest. Het mag wel wat steviger zijn. Denk aan knolsoorten, zoete aardappel, venkel, pastinaak, of spruitjes met appelsmoes?!

 

  • Beweeg en ga sporten! NU is juist het beste moment. Niet op de bank ploffen, maar even lekker sporten en daarna op de bank ploffen. HIIT high intens interval training is kort en zorgt ervoor dat je interne kacheltje flink gaat branden.

 

  • Ga naar de sauna. Reageert je lichaam sterk op temperatuur verschillen? Dat kan. Dus zorg dat je regelmatig in warme ruimtes bent. Maar ook de sauna, of een keertje onder de zonnebank is heerlijk.-)

 

  • Een andere look? Slippers, rokjes, topjes bewaren we voor volgende jaar. Koop een lekkere warme trui, kies een nieuw kapsel, of een leuk make-upje. Kleine veranderingen kunnen echt al een groot verschil maken.

 

  • De herfstwandeling! Door de bladeren rennen, paddenstoelen spotten, of: vooruit gewoon wandelen kan ook.

 

  • Plan een trip. Een stedentrip, korte vakantie, of weekendje weg met je partner. Wanneer je je ergens op verheugt en naar uitkijkt krijg je het vanzelf warm.

 

  • Vitamine D. Wel of geen supplementen gebruiken? Deze vraag krijg ik vaak. Vitamine D gebruik ik standaard vanaf oktober. Om ziektes en kwaaltjes te voorkomen. Vitamine D zorgt voor een betere opname van vitamines, mineralen en hierdoor een goede gezondheid.

 

  • Kaarsjes aan, dekentje op de bank en je favoriete serie kijken. Niks doen is ook oké.

Wil je meer tips? Bestel dan het Happier Life E-Book 

Happier life ebook