Zelfvertrouwen wil iedereen, maar op de belangrijkste momenten in je leven kom je misschien net iets tekort. Hierdoor ga je twijfelen: of je het wel kunt, wel goed genoeg bent en of je wel de juiste kennis hebt. De basis van het vertrouwen in jezelf, ligt in jouw gevoel van eigenwaarde. Heb je een positief zelfbeeld? Hoe zie je jezelf ten opzichte van de mensen in jouw omgeving? Welke overtuigingen heb je over jouw talenten, mogelijkheden en capaciteiten?

Vertrouwen in jezelf heeft weinig te maken met het hebben van voldoende intelligentie of talenten. Zelfs als je veel ervaring hebt en succesvol bent op een bepaald gebied in je leven, kun je nog steeds onzeker zijn op andere terreinen. Zo kun je bijvoorbeeld uitblinken in een bepaalde sport, maar het heel moeilijk vinden om iemand aan te spreken in het openbaar. Balans vinden is daarom belangrijk. Op die manier kun je jezelf verder ontwikkelen en het vertrouwen creëren wat je wilt.

Een gebrek aan (zelf) vertrouwen kan komen door een aantal factoren: opvoeding, gepest worden, omgeving en jouw zelfbeeld hebben de meeste invloed.

Voordelen van meer zelfvertrouwen zijn onder andere:

  • Je bent dichter bij jezelf. Zelfbewust zijn maakt je sterker en je hebt zo niet voortdurend goedkeuring van een ander nodig. Je gaat makkelijker om met kritiek en verspilt geen energie, om andere steeds te overtuigen van jezelf.
  • Een positief zelfbeeld voorkomt depressiviteit, verslavingen, ongezonde leefstijl, stress of andere gezondheidsproblemen.
  • Je bent een prettig persoon om mee om te gaan. Onzekerheid kan mensen onaardig, jaloers, haatdragend, onrustig et cetera maken.
  • Je gunt jezelf een beter leven en hierdoor komen positieve dingen eerder je kant op.

Hoe we dat doen


Spiegelen met paarden

Met behulp van een paard meer in je 'KRACHT' staan, weten wat jou als persoon 'UNIEK' maakt, leren hoe je kunt vertrouwen op je 'GEVOEL' en hoe je volledig 'JEZELF' kunt zijn. Ervaar dit samen met coach Bianca. Spiegelen met paarden

Mindful trainen

Wanneer je sport, beweegt of traint heeft dit vaak een doel. Denk aan: fitter worden, meer conditie krijgen, sterker worden, gewicht verliezen, lekkerder in je vel zitten, of flexibeler zijn. Een positieve mindset ten opzichte van je doelstelling houdt je niet alleen gemotiveerd, je bereikt je doelstelling sneller en behoudt het resultaat. Mindful trainen

Stress counseling

We leven in een stressvolle maatschappij. Stress beïnvloedt je werk, privéleven en gezondheid. Samen met een stresscounselor werk je aan het herkennen van stress en leer je hier beter, of anders mee om te gaan, waardoor het minder invloed heeft op je leven. Stress counseling

Systemisch coachen met paarden

De systemen waar wij deel van uit maken, zoals onze familie en professionele organisatie, zijn vergelijkbaar met de kudde van het paard. Denk aan je positie binnen het gezin, relatie, werk of in het leven. Waar sta je? Welke patronen en overtuigingen voeren hierin een rol? Systemisch coachen met paarden
  • Bianca laat mensen nadenken! Ik ben nu wijzigingen aan het doorvoeren waardoor ik effectiever kan werken en waardoor ik meer echte qualitytime krijg met mijn kindjes. En omdat ik zelf begin te geloven in mezelf en weer kan genieten van mijn werk, ziet mijn werkgever dat ook.

    " Wie ben ik, waar sta ik, waar wil ik naartoe?" - Leonie Dijkhuizen
  • Al een tijd haalde ik geen energie uit mijn werk en was het plezier in het werken kwijt. Als ik thuis kwam was ik ‘leeg’ en had nergens zin in. Het handwerken en sporten, waar ik energie uit haal, deed ik niet omdat ik er geen puf voor had. Diep in mijn hart wist ik dat ik iets moest veranderen.

    "Al een tijd haalde ik geen energie uit mijn werk en was het plezier in het werken kwijt. " - Rosemarie Ligthart