Als alles vanzelf gaat, je voelt je goed, je hebt de juiste flow te pakken en je zit lekker in je vel. Beeld je eens in, hoe mooi dat zou kunnen zijn. Je hebt alles onder controle, bent zelfverzekerd en je voelt je energiek. Nee, inderdaad. Dit klinkt voor veel mensen te mooi om waar te zijn of zelfs onhaalbaar. Daar maak je meteen de eerste denkfout. Het is wel mogelijk. Wanneer jij je lichaam en geest in balans brengt, zit je ook lekker in je vel.Ook als het een keertje tegenzit, weet je hoe je de balans weer kunt terugvinden. Omdat je zelfbewust bent geworden.

Hoe breng jij je lichaam in balans?

Je lichaam breng je in balans door goed te luisteren naar de behoeften. Zo heeft je lichaam behoefte aan: gezonde voeding, voldoende lichaamsbeweging, ontspanning en nachtrust.

Een gezonde relatie met voeding en beweging, hebben veel invloed op hoe jij je voelt. Geen of te weinig lichaamsbeweging, overmatig sporten, diëten, te veel ongezonde voeding of obsessief bezig zijn met voeding kan leiden tot een lichamelijke disbalans. Je lichaam geeft duidelijke signalen en zodra je deze beter leert begrijpen, ben je bewust van datgene wat je nodig hebt.

Je geest in balans brengen door middel van positieve gedachten over jezelf, sociale ondersteuning, ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei, zelfvertrouwen en ontspanning. Een positieve mindset wordt snel gezien als naïef, niet realistisch, dromerig of zweverig.

Terwijl je met een positieve mindset juist leert om te gaan met teleurstellingen, angst, een trauma uit het verleden, verlies, ziekte, ontslag of andere vervelende gebeurtenissen waar iedereen mee te maken krijgt. Juist in die vervelende periodes is het belangrijk om je gedachtes bij te stellen, zodat je niet blijft hangen in datgene wat in het verleden is gebeurd en niet angstig bent over de toekomst.

Voordelen van lekker in je vel zitten:

  • Je bent zelfbewust
  • Je luistert naar de signalen van je lichaam en weet hoe je hierop kunt reageren
  • Je voert geen strijd met jezelf
  • Je bent open-minded
  • Je leeft in het ‘hier en nu’
  • Je bent zelfverzekerd
  • Je voelt je fysiek en mentaal sterk
Maak een afspraak

Hoe we dat doen


Mindful trainen

Wanneer je sport, beweegt of traint heeft dit vaak een doel. Denk aan: fitter worden, meer conditie krijgen, sterker worden, gewicht verliezen, lekkerder in je vel zitten, of flexibeler zijn. Een positieve mindset ten opzichte van je doelstelling houdt je niet alleen gemotiveerd, je bereikt je doelstelling sneller en behoudt het resultaat. Mindful trainen
  • Ik wil fitter en gezonder worden. Het is voor mijn gezondheid belangrijk om af te vallen, maar ik wil geen dieet volgen. Ik ben in mijn leven al zo vaak op dieet geweest. Maar ik kwam steeds maar weer aan, dus ging ik op zoek naar hulp.

    "Ik wil ook blijven genieten van etentjes met mijn man." - Cisca Schipper
  • In juni (2015) zat het voor mij tegen. Ik kwam ten val tijdens een paardrijd les en brak daarbij een ruggenwervel. Wat een mooie zomer had kunnen worden, eindigde in een ziekenhuisopname gevolgd met een intensieve revalidatieperiode. De behandelend arts had aangegeven dat voor dit soort breuken een herstelperiode staat van 9-12 maanden. Eigenwijs als ik ben, dacht ik dat dit wel sneller kon.

    "Soms zit het mee, soms zit het tegen" - Marijke de Wit