Countdown 2017!

Nog maar een paar weken. We tellen samen af tot 2018! Dat doen we geheel in Stijl, want alle trainingen bij Happier Life krijgen het thema: countdown.......:-))))

Wil jij knallend het jaar uit?! Doe mee met:

6 weken knallen met die ballen! POWER WORK-OUT.

  • Sluit 2017 knallend af!
  • 6 keer small group kettlebel training op locatie
  • START: zaterdag 11 november (alkmaar) en zondag 12 november ( den helder)
  • TIJD: 09:30 tot 10:15u
  • LOCATIE: Alkmaar ( zaterdag ) en Den Helder ( zondag ) 
  • WORK-OUT: een 45 minuut durende intensieve kettlebell training met het thema: countdown
  • Nodig: een eigen kettlebell van minimaal 4 tot max 8 kilo voor eventueel training thuis. Tijdens de trainingen zijn er verschillende kettlebellen aanwezig om te gebruiken.

Kettlebell work-out

Krachttraining? Veel mensen hebben bij het woord ‘krachttraining’ al snel de associatie met bodybuilding, grote spieren, dat is alleen voor mannen.

Wat is krachttraining?

Bij krachttraining doe je oefeningen om je spieren sterker en steviger te maken. Je kunt deze oefeningen in de sportschool, vanuit huis of buiten te doen, met gewichten, op fitnessapparaten of met behulp van je eigen lichaamsgewicht. Krachttraining is vooral gericht op het versterken van je spieren, het verbeteren van je houding en daarmee je algehele fitheid.

Door het doen van krachttraining krijg je sterkere en grotere spieren( nee, je wordt geen bodybuilder:-) en gaat je stofwisseling omhoog. Je spieren verbranden tijdens je training calorieën. Maar het mooie ervan is…Ook in ruststand blijven je spieren voor je werken, je verbrand meer vet. Sterkere en grotere spieren hebben namelijk meer brandstof nodig dan kleinere spieren.

Door het doen van krachttraining…

  • Val je sneller af dan met alleen cardiotraining, ook in rust
  • Worden je spieren, pezen en banden sterker
  • Voel je je beter door de aanmaak van dopamine en serotonine: lees ook de fit-tip boost je hormonen
  • Gaat bewegen makkelijker; je lichaam wordt beter ondersteunt
  • Je voelt je energiek en sterk
  • Krachttraining kun je combineren met alle andere sporten zoals: paardrijden, hardlopen, yoga, fietsen, bootcamp, FloatFit etc.
  • Doorbreekt een trainingsplateau

Genoeg redenen om te beginnen met krachttraining!? Maar toch. De meeste zien het niet zitten om naar een sportschool te gaan, vinden het saai of weten niet goed welke oefeningen ze precies moeten doen.

Tijdens dit 6 weekse programma gebruik je de kettlebell als gewicht om bodyweight oefeningen extra uitdagend te maken. De kettlebell is een soort kanonskogel met een handvat, waarmee je eindeloos oefeningen kunt doen. Doordat je het gewicht op verschillende manier beweegt en gebruikt, stimuleer je meerdere spiergroepen in 1 keer, waardoor je in korte tijd effectief kunt trainen…..ook dat is een voordeel.  Een groot deel van de oefeningen met de kettlebell voer je staand uit, waardoor je balans, core-stabiliteit en concentratie verbetert. Klinkt goed! meld je snel aan via: https://www.happierlife.nl/winkel/